Niet tevreden? Heb je een klacht?

Wij willen graag goed met iedereen samenwerken. Met de ouders, de kinderen en iedereen die belangrijk is voor het gezin. Toch kan het gebeuren dat de samenwerking niet altijd goed gaat. Men kan het niet eens zijn wat nu het beste is om te doen. Wat kun je doen als jij het niet eens bent met een beslissing van een jeugdzorgwerker? 

  • Praat met de jeugdzorgwerker. Vertel wat je dwars zit en ook waarom. Vraag om meer uitleg of informatie. Met elkaar in gesprek blijven is belangrijk. 
  • Als praten met je jeugdzorgwerker niet goed gaat, dan kan soms de leidinggevende (gebiedsmanager) helpen met een gesprek. (Dit noemen we een bemiddelingsgesprek) 
  • Je kunt een klacht indienen bij de Klachtencommissie van William Schrikker.  In de Klachtencommissie zitten allemaal mensen die veel van jeugdhulp weten, maar niet bij William Schrikker werken. Ze zijn onafhankelijker. 

Je kunt een brief sturen naar: 
William Schrikker
T.a.v. Klachtencommissie
Antwoordnummer 674
1100 VE Amsterdam

Of bellen naar: 
Telefoonnummer: 088-5261438

Of mailen naar: 
Emailadres: klachten@wsg.nu